Co mám chtít od omega 3 výrobku?

Zdraví prospěšný výrobek obsahující omega 3 by měl splňovat následující tři kritéria:

1) 1 gram omega 3 denně

Pro dosažení příznivého účinku by měl člověk ve stravě přijmout 1 gram omega 3 denně (1 gram je doporučená denní dávka ve skandinávských zemích).

Ověřte si: Na balení najdete údaj, kolik omega 3 obsahuje doporučená denní dávka.

2) Správný typ omega 3

Omega 3 je společné označení pro skupinu různých mastných kyselin. Bylo doloženo, že pouze některé z nich mají pozitivní účinky na zdraví. Proto si vybírejte pouze výrobky, které obsahují omega 3 se zdokumentovaným účinkem, tzn. s obsahem DHA (kyselina dokosahexaenová) a EPA (kyselina eikosapentaneová).

Ověřte si: DHA a EPA se vyskytují jedině v omega 3 z moře, takže omega 3 z obilí, semen a rostlin toto kritérium nesplňují. Seriózní výrobci na svých baleních udávají, kolik DHA a EPA jejich produkty obsahují. Pokud na balení žádné údaje o DHA nebo EPA nenajdete, je pravděpodobné, že produkt žádné tyto látky neobsahuje.

3) Přírodní forma

Přestože omega 3 jsou získávány z přírodních látek, dají se též vyrobit v umělé či syntetické formě pod názvem etylester. Doporučujeme upřednostňovat produkty obsahující omega 3 v přírodní formě, tj. triglyceridy nebo fosfolipidy.

Ověřte si: Přírodní formy omega 3 se odborně nazývají triglyceridy nebo fosfolipidy. Ověřit to může být obtížné, ale někteří producenti tuto informaci udávají na svém balení. Pokud tomu tak není, zeptejte se svého dodavatele.

  • Byl pro vás článek užitečný?
  • ANO   NE